torsdag, juli 05, 2007

Art journal vecka 19, 22 och 25

Har äntligen fått i ordning tre nya kort. Har haft idén till vecka 19 länge, men det har tagit tid att få det klart, började innan Legolandresan och nu är jag äntligen klar.

Vecka 19: surprise

Denna vecka visar jag bara framsidan för baksidan är likadan, förutom att där inte finns några luckor. Inget att se alltså. Kände direkt att jag ville göra något med "titt-ut"-känsla, men kunde inte bestämma mig för vad som skulle titta ut. Till slut blev det så här (hade ju lite nya stämplar som måste testas). Skrev bara lite kort om hur jag ser på det här med överraskningar.



Vecka 22: what i would like to learn

Oj, det var inte alls så här jag tänkt mig det från början! Tänk så det kan bli.... Sydde fast en bit plastficka på både fram- och baksida så att pappret skulle synas igenom. Skrev med penna direkt på plasten + en prickstämpel på framsidan. Vet inte om det syns så bra vad det står - framsida: jag vill lära mig, baksida: nyfikenhet , kunskapstörst, intresse. Det bästa är ju att man kan stoppa dit fler lappar om man skulle vilja! När jag satt och skrev alla dessa lappar så kändes det lite fånigt, vadå "jag vill lära mig!, jamen ta tag i det då!! istället för att skriva små lappar. Men sen gick det anfallet över...



Vecka 25: a photo that means something to you

Detta är nog det snabbaste kortet jag gjort! Härligt när det går så fort. Har ju i och för sig en massa favviskort, men detta fick det bli. Det är det första kort som togs på oss alla fem tillsammans, Ellie är drygt 3 veckor (ja det tog lite tid att få alla att fastna på bild samtidigt), på en bänk utanför Junibacken.



1 kommentar:

Paula J Atkinson sa...

Wow, these are really great.