söndag, maj 20, 2007

Art journal vecka 11, 13-16

Vecka 11: Your initial:

Detta är faktiskt det första kortet jag gjorde i denna challenge, för det var ungefär här jag hoppade på, men jag har valt att visa de jag gjort i den ordning som Emily har lagt ut dem i sin blogg, men efter här kommer de nog lite huller om buller för jag har inte gjort alla än (tex vecka 12)

Eftersom jag har samma bokstav i både för- och efternamn behövde jag ju inte fundera på om jag skulle ta den ena eller den andra.. det är liksom bara en som gäller. Det stora U:et på vänstra kortet är stämplat med Staz'on på en plastficka och sen fasthäftad, så den kan man lyfta på. Hade lite svårt att komma på några bra ord på u, ville ha positiva ord och det första jag kom att tänka på var "usel", inte direkt ett positivt ord...

(this is actually the first card I made since I joined the challenge at this point. The big U on the left side is stamped on plastic so you can lift it up. I wanted to write some positive words on the back, but the first word that came to my mind that started with an U was usel=lousy.... but then I chose underbar=wonderful and unik=unique)

K &Co papper, 7 gypsies stämpel, U-stämpel Paper source, foamstamps från Provo craft och Li'l Davis



Vecka 13: what's on your mind?

Denna var svår!! Usch. Till slut bara tog jag nåt, det är ju så mycket som snurrar i huvudet jämt.

Papper från American Traditional, ? magnetstämpel MM, pratbubbla Bam Pop

Vecka 14: Birds:

Åh, så lätt!! Fanns ju inte tvekan om vad jag skulle göra här, en liten uggla som man är!!

(this was really easy since my last name is the same as a bird... and I bet you can guess witch one...)


papper från MME, stämpel Paper Source, QK doll set, dymo och ett gammalt vykort

Vecka 15: your parents:

inspirerades av Emily's kort till den ena sidan. Passade ju bra eftersom jag lånat hem en massa gamla diabilder från mamma eftersom jag blivit lite sugen på att scrappa lite bebisbilder och annat på mig själv.

(I had just borrowed some negatives from my mum so this was perfect for the left side. Took my inspiration from Emily's wonderful card.)

papper från SEI, klistermärke 7 gypsies, rubons MM och American crafts, QK bird och Studio, journaling spots från Heidi Swapp, hjärtpunch, magnetstämplar MM, 4 från Basic Grey

Vecka 16: get someone else to contribute:

Denna var rolig! Och pojkarna gillade det oxå, de tyckte att det var väldigt skoj att få vara med på mammas pyssel! Eftersom Ellie är för liten för att måla tog jag hennes hand och gjorde ett handavtryck, och vips så var hon oxå med!

(this was a fun one! And my boys enjoyed it very much to take part in mummy's scrapping! Ellie is too little to do anything so I made a print of her hand in acrylic paint as a background on the left card)

papper från Daist D's, magnetstämplar MM, liten handstämpel okänd


Inga kommentarer: